مرکز ورزشی Times Property

پنگ زنگ ،معمار پروژه مرکز ورزشی Times Property،در مورد این مرکز ورزشی می گوید.: تیم ما یک مرکز ورزشی جالب به سبک سیاه و سفید طراحی کرده است. وقتی شما از محیط اداری با مشغولیت ذهنی و تراکم زیاد به یک محیط پویا و پر حرکت سیاه و سفید وارد می شوید. تبدیل شدن فضا را از نظر دیداری و روانی احساس خواهید کرد. تضاد سیاه و سفید به فرد حس کمال نیرو و حس زیبایی می دهد و تغییر فضا بر ذهن فرد تاثیر می گذارد.

مرکز ورزشی دارای چند بخش می باشد.این بخشها عبارتند از میز تنیس، سالن ماساژ، سالن یوگا، سالن بدنسازی و حمام که بصورت پویا یا آرام بهم متصل هستند

مرکز ورزشی Times Property

طراحان این مرکز ورزشی بصورت زیرکانه از راهروها جهت طراحی قفسه های بازشو استفاده کرده اند. شماره پیراهن ها بصورت سیاه و سفید روی قفسه ها نقش بسته است. این امر علاوه بر معرفی فضای مربوطه سایه روشنی زیبا و جذابی نیز ایجاد می کند.

مرکز ورزشی Times Property

نورافکن های ال – ایی – دی مشکی ویژه ای بصورت آزادانه از سقف آویخته شده اند که به حالتی پویا تاثیری غنی از نور و حالتی فضایی ایجاد می کنند. سقف حالت باز  دارد. لوله های (تاسیسات مکانیکی) در معرض دید قرار دارند که با صلاحدید چیدمان طراح بصورت تصادفی در سقف پر شده اند و بازتابی از زیباترین حالت زیبایی شناسی صنعتی را به ببیننده ارایه می کند و از دکوراسیون پر زرق و برق اجتناب می کند و ضروری ترین فضای معماری را در عین حال که با روند بین المللی طراحی سازگار با محیط زیست سالم تطابق دارد را ایجاد می کند.

در طراحی سالن بدنسازی، طراح از طراحی سنتی فضاهای ورزشی اجتناب کرده است. طراح، طراحی مرکز فعالیت کارکنان را از سه جنبه باز بودن فضا، تبلیغات مدرن و محیط زیست بازتعریف نموده است. فضایی باز و پر جنب و جوش نشان می دهد. این سازمانی حقیقی و همچنین پرچمداری از مدل زندگی با کیفیت سالم است.

دکوراسیون داخلی ساختمان را از کف به دیوارها و از آنجا به سقف پوشش داده است. به دلیل سر و صدای زیاد، تولید گرد و خاک و زباله در زمان بازسازی، دکوراسیون با لوله کشی مخفی (داخل سقف بسته) برای تعمیر و نگهداری در آینده مناسب نیست. همچنین سنگ و مواد دکوراتیو سنگی باعث ایجاد زباله های غیر ضروری می شود. بنابراین ما باید برای ترویج معماری داخلی دوستدار محیط زیست  بیشتر تلاش نماییم که برای این کار نیاز است معماران و طراحان بازار را به سمت درست هدایت نمایند.

طراحان تا حد امکان یک فضای باز خلق کرده اند تا مردم در این مرکز ورزشی بتوانند یکدیگر را ببینند. بعلاوه در مواردی چون میز تنیس و ایروبیک و غیره به ارتباط بیشتر باهم تشویق شوند. زیرا در یکنواختی خسته کننده فضاهای اداری به دلیل الزام به کارکردن سریع و کارآمد، اکثر کارمندان اداری در شهرها مانند جزیره های جدا افتاده از یکدیگر می باشند. بنابراین خلق فضاهای عمومی که می تواند موجب ارتباط با یکدیگر شوند بسیار مهم است.

ارتباط عمومی برای حفظ سطوح مختلف روابط اجتماعی اهمیت دارد. این امر ناشی از هم زیستی انسان در این محیط های عمومی می باشد. ارتباط مردم در محیط های عمومی باعث ایجاد تعادل آن ها در فضاهای خصوصی می شود. این امری غیر قابل انکار می باشد. مکان های عمومی سبب می شوند که مردم حس تعلق داشتن (فرد به اجتماع) را در خود شکل دهند. این به عقیده و ظن طراح این مرکز ورزشی با حضور در این فضاها دوزی از روان کننده را وارد سازماندهی زندگی خود کرده و از این طریق زندگی خود را تسهیل می بخشند.

ترجمه و تدوین :

مهندسین مشاور اروین معماری پارس

نیما اسمعیلی نیاورانی.

بازدیدها: 8